måndag 12 oktober 2009

"Kravbrev"

Jag noterar att det är en vecka sedan jag bloggade senast.. Det är inte direkt så att det varit helt tomt i kalendern och livet. Snarare tvärtom Jag har inte prioriterat bloggen. Jag ber om ursäkt för det, kära läsare. Jag har varit lite inne på att skaffa någon sorts räknare eller loggare som kan ge mig en uppfattning om hur många reguljära läsare jag har. De "tjatande" kommentarerna till förra inlägget tror jag kommer från en och samma person, vilket rent teoretiskt skulle kunna betyda att jag har...hmm..fem läsare. I vilket fall som helst, det är kul med respons, men ännu roligare om man vet vem som säger vad. Nåväl..

Veckan som har gått bestod av en hel del jobb och bra träning..ja för mig själv alltså.. Jag är ju igång på BalanZe nu, även om jag inte fått instruktioner på alla maskiner än, detta sker på onsdag. Jag har varit där och kört crosstrainer, spinningcykel och löpband. Tufft, kul och svettigt.

Helgen hade väl både sina uppgångar och nedgångar. Hade till exempel en trevlig fredagskväll på Papas Tapas med lite basketfolk där vi firade Willie Cherrys födelsedag. Lördagen innebar lite träning och spännande matcher i Bollhuset -det andra hemmet ni vet.. På kvällen gick jag upp till systrarnas pappa för att först se Hv71 mot Skellefteå, det blev skit...SAIK vann.. Därefter var ju tanken att Sverige skulle ta ett stort kliv mot VM i Sydafrika i sommar, det sket sig också..ganska rejält med facit på hand. Det finns två positiva saker som kommer ur detta.. Lagerbäck försvinner..och han tar med sig Micke Nilsson..

Söndagen betydde ny hemmamatch med basketdamerna. Det blev ytterligare en såndär promenadseger. Vi besegrade Arvika med 104-37. ..matchen var avgjord redan efter ett par minuter. Jag lider med publiken som säkert vill se rolig, jämn basket. Det är faktiskt inte särskilt kul att ha ett snitt på 84 poäng i vinstmarginal efter tre matcher..

Idag har jag jobbat som musiklärare på Lundbyskolan. Det gick väl inte klockrent men acceptabelt i.a.f. Jag körde lite olika musikpedagogiska lekar med de tredjeklasser jag hade. I morgon står jag inför en tuffare utmaning.. Fyror.. Haha.

Jag ska försöka uppdatera oftare. Lovar. Lovar. Lovar...om ni börjar signera era kommentarer, med era riktiga namn.. ..eller i varje fall något som gör att jag kan identifiera er..

8 kommentarer:

Anonym sa...

never

Anonym sa...

håller med föregående talare!!! =P

Moggelito sa...

...å jag tror jag vet vilka två de anonyma är..

Anonym sa...

Morgan, dina spekulationer har du inget för!

Kravet på dansbilder kvarstår då vi alla vill se dej i trikåer!

Anonym sa...

ska du inte uppdatera?

Moggelito sa...

..det var ett jäkla tjat..

;)

Anonym sa...

UPPDATERA DÅ

Moggelito sa...

Jag ska..bara.. =)