torsdag 4 juni 2009

Ibland gråter himlen...

Nu senast för David Carradine. Vem sjutton är nu det tänker du. Ok. Jag skall förtydliga mig. Han är...hmm.. var menar jag såklart, en skådesspelare som stått för ett par riktigt sköna rolltolkningar bland annat som Bill i just Kill Bill mot Uma Thurman & co. Grymt skön roll där.



Ett urval av hans roller:
"Kill Bill: Vol. 1"
"Kill Bill: Vol. 2"
"Dr. Quinn"
"Nord och syd"
"Kung Fu"
"Mean Streets"
"Boxcar Bertha"
"Gunsmoke"



..observera att jag självklart tycker de flesta dödsfall är tragiska.. Inte bara den här mannens. ..flygplanskrascher är också otäcka och det är trist när oskyldiga får sätta livet till..

..det KAN också vara så att det regnar enbart för att Eskilstuna
firar 350-årsjubiléum ..eftersom jag är sugen att se Bo Kaspers Orkester ikväll. Jag skiter högaktningsfullt i Agnes, Rix FM-festivalen, Timbuktu och annat tjafs. Jag går in för att se tre eller maximalt fyra akter i helgen. BKO ikväll då, sedan vill jag se Titiyo, Anna Ternheim och kanske VM-kvalmatchen mellan Sverige-Danmark på storbild.

Jag skall ju spela teater själv under helgen..om vädret tillåter. Jag skall strax iväg på generalrepetion för övrigt..

Let's keep our fingers crossed...for nice weather...too..


Bonus.. Soundtrack till detta inlägg:
Ulf Lundell - Pissväderspolska

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dej Mogge Moggelito!

Kom till Finland, där regnar det aldrig!

MVH ARTO

artoristo.blogg.se

Anonym sa...

Han dog förövrigt dog han av en Såkallad sexlek;)

Moggelito sa...

....Anonym...jag VET att man misstänker att det var av en sådan lek han dog.. Kanske är jag skruvad, men jag fick för mig att du insinuerar något här.. :P