fredag 13 februari 2009

Fredag den 13:e

En sådan här dag kallas av vissa en otursdag. För egen del är jag inte särskilt orolig. 13 är ett av mina turnummer, så jag förväntar mig åtminstone en "normal" fredag. Vad innebär en sådan då? Lite pluggande (lektionsfri till tisdag), kanske en fika. Kvällen avslutas med träning följt av ska jag hem till pappa. Han bjöd hem mig dit efter träningen, antar att det blir något ätbart. Det brukar det ju bli.

Jag måste ju få kommentera gårdagens ishockey. Foppa gjorde Elitseriecomeback. Han lyckades göra ett mål. Kul för honom, men att blåsa upp det till ett -och nu citerar jag Aftonbladet- "Supermål" är att ta i. Kraftigt. Döm själva. Länk har du här.

Tiden sedan det senaste inlägget har varit lite upp och ner. det har varit stort tryck i skolan. Med mycket läsning av litteratur och långa, tunga, tråkiga föreläsningar. Visst jag vet att det är ett eget val, men en jämn belastning kanske vore att föredra. Dessutom har man inte varit i toppform utanför skolan, i det rent privata heller, men jag är på väg ur det där nu, tror jag.

Hatar snö, is & kyla just nu.

Basketmässigt har vi vunnit ytterligare en match. Vi slog Umeå på bortaplan förra helgen. Ny ganska viktig match hemma i morgon lördag. Jämtland står för motståndet. Vinst där är ett viktigt steg mot att försöka undvika kvalet. Samtidigt spelar Brahe hemma mot 08 och Umeå har Telge på bortaplan. Vi har en bra möjlighet här. Vill du veta hur det ser ut exakt, kika här.

Nu skall jag inte uppehålla er längre för stunden, kära läsare.

Krama varandra i trafiken..

Inga kommentarer: