fredag 22 augusti 2008

Sista helgen..

..som ledig.

På måndag börjar skolan. Högskolan alltså. För er som följer mitt bloggande vet ni att det är lärarutbildningen jag skall gå. Den första kursen heter "Lärarens uppdrag". Det kommer vi syssla med hela första terminen. Spännande. Jag har inte riktigt vant mig vid tanken på att jag faktiskt sätter mig i skolbänken igen efter vad som känns som 100 år.. Riktigt så gammal är jag ju inte..

Nåväl. Jag kommer bl.a få välja skola för min VFU (Verksamhetsförlagda utbildning), och där är tanken att man skall vara under all praktiktid genom hela utbildningen. Jag har lite funderingar på vilka skolor jag vill välja emellan.. Jag kan säga som så att jag inte kommer välja Stålforsskolan, det skulle bli lite konstigt tror jag..tra la la.. =)

Det känns jättespännande och lite nervöst hursomhelst..

Basketmässigt rullar det på och tjejerna tränar riktigt bra just nu. Man ser att den fysiska statusen och orken redan förbättrats, men vi skall bli ännu starkare, snabbare & bättre. Denna helgen är vi dock träningslediga. ..en sanning med modifikation, det är egenträning som står på programmet..

Näst sista teatersöndagen är det denna helg också. Vi spelar de två avslutande föreställningarna kommande helg. Har du inte sett föreställningen har du alltså fyra chanser kvar. Det är bara att se till att införskaffa dig en biljett. Jag tror inte svartabörspriserna stigit såå fruktansvärt mycket...än.. ;)

De Olympiska Spelen tar slut på söndag. Det har varit tre härligt, idrottsfyllda veckor. ..även om inte di Svenske haft några större framgångar.. I skrivande stund har vi ju ett par medaljchanser kvar. Summering på detta och mina sluttankar kring spelen kommer framöver


..fan... Livet är rätt gött egentligen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

OS håller på i två veckor. Faktiskt. :-P

Moggelito sa...

...hörru Åsa.. Du har faktiskt fel. =) Fotbollsturneringen började på onsdagen för 2½ vecka sedan.. OK, jag borde skrivit "Nästan tre veckor".. Fast jag är närmare sanningen än dig i.a.f ..OS slutar ju i morgon söndag..och då är det 19 dagar som spelen pågått..å det är NÄSTAN 3 veckor (21 dagar), alltså har jag mer rätt än dig.. ;)

Anonym sa...

Men det INVIGDES inte förrän den 8:de, så därför räknas inte fotbollsmatcherna innan dess, även om de ingick. Således 16 dagar (det sa ju t.o.m Rogge) Olympiska Spel. Men vi kan för all del enas om 2,5 vecka. Fast jag har ju rätt.