fredag 8 augusti 2008

Fredag!

..Nu har det gått en vecka sedan sist. Dags att uppdatera eventuella läsare om vad som skett i livet sedan dess. Jag vill ju inte att ni skall sväva i allt för stor ovisshet vad gäller mitt liv och leverne...

Som jag skrev senast å har vi satt igång med basketen på allvar igen. Nya coachen Micke Blomqvist verkar kara en toppenkille, som vet hur han vill att våra tjejer skall spela korgboll. Det kommer förhoppningsvis bli en snabb, aggressiv basket där vi är i ansiktet på motståndaren hela tiden. Träningarna denna vecka har hittills sett bra ut. Högt tempo. Även om kanske någon slarvat lite med sommarträningen.. Vi kommer köra åtminstone sex pass i veckan nu i inledningen och sedan öka. =) Hörde något om att det blir hela två dagar ledigt i oktober (fast då börjar ju serien så det förstår jag fullt ut.

I övrigt har veckan bestått i softande och plockande på hemmaplan.

I onsdags tjuvstartade ju OS. Jag har sett de fotbollsmatcher som sänts på tv och kommer sluka så mycket jag bara kan under resterande delen av spelen. Invigningen skippar jag nog dock.. Lilla lillasyster kommer hem till stan i helgen och ikväll ska hon firas ute på landet. Japp, jag fick träningsledigt ikväll.. Tack Micke.

I morgon har vi träning på förmiddagen och sedan ska jag hem till en mycket god vän för att fira hennes födelsedag. Söndag är det teater igen. Lite extra spänd inför andra föreställningen är jag, då finns nämligen mor, syster med sin sambo i publiken. Det vill till att man preserar lite extra då, så familjen slipper skämmas.. Inte för att de brukar behöva göra det.. Vem försöker jag lura? Jag gör ju bort mig i parti och minut..

Såg för övrigt den rätt schyssta rullen Hancock igår torsdag. Hemma. Dra era egna slutsatser på hur det gick till.. ;) Hursomhelst. Nu skall jag göra mig redo för kalas och sådant. Vi hörs.

Inga kommentarer: