söndag 13 juli 2008

Söndagstankar..

Sitter här och skriver några rader. Helgen är i stort sett över.
Det har varit en trevlig sådan.. I fredags spelade jag och min vän C.
Football Manager 2008, drack några öl, käkade pizza och kollade på Golden League-galan från Rom.

Lördagen inleddes med innebandy och följdes av en cykeltur ut till Näshulta. Det var rätt svettigt kan jag lova, fast jag fick ju en kall när jag kom fram så det var finemang. Softade lite därute och sedan klippte min syster mitt hår, så nu är jag fin i håret igen. Därefter duschade jag och kollade travet & fotbollen på TV4. Underbart att Blåvitt spöade Skansens IF.

Sedan åkte hon och jag till Valla för att fira lillkusinen A's födelsedag. Mycket god mat & dryck. Sång, skratt och tokigheter som det brukar kunna bli då vi kommer ihop. Jättekul hade jag. Sov kvar där och vaknade vid 11-tiden på söndagen.

Söndagen har varit soft och skön. När jag kommit hem från landet (fick skjuts dit från Valla för att hämta min cykel) så softade jag hemma en stund. Därefter rullade jag ner på stan på min cykel. Sprang på C, hans syster och hennes kids samt T. Jag lyckades få punktering på framdäcket och fick släpa runt min cykel på stan. Vi käkade på Billy Boys, jag beställde en Calzone special, såklart. Därefter klev jag hem för att reparera punkteringen. Lite senare på kvällen satte jag mig utanför kåken och surfade på internet i solskenet. Man vill ju passa på då det är vackert väder. Cyklade sedan till Shell för att köpa en läsk. Jag blev så törstig.

Samtidigt som jag skriver detta kikar jag på en film.. "Horton hears a Who". Såhär långt verkar den rätt söt.

Kanske känns det här som ett smått meningslöst blogginlägg, men jag tvingar ju ingen att läsa här. ;)









Det är ju trots allt en fri värld vi lever i.












...eller...?

Inga kommentarer: