tisdag 10 juni 2008

Arbetslös...

..and bitchin' 'bout it...


Det suger verkligen. Idag tog eran slut. Min tid på Stålforskolan är över. Det var ett antal elever som var uppriktigt ledsna över det faktum att deras favorit-Mogge nu slutar. Han skall ju visserligen förhoppningsvis komma in på högskola till hösten, men det beskedet dröjer ännu en månad ungefär.

Jag kände vemodet då kollegorna också beklagade att jag nu försvinner. Tre och ½ år har gått sedan jag började på arbetslag C. Arbetssituationen i kommunen tillåter just nu inte mig som obehörig lärare att vara kvar. Utbildning är enda vägen. ..så räkna med mig igen om sisådär 3½ år. :) Jag ger f-n inte upp.

Annat som händer i världen.. Det Holländska landslaget överraskade i.a.f mig igår då de slog Italien med 3-0 i fotbolls-EM. Alla vet ju dock att det är ikväll det börjar på allvar.

Sverige - Grekland. 20.45. Jisses vad jag skall heja.

..vem gör mig sällskap till Arbetsförmedlingen i morgon? Inte för att jag vill ha ett jobb just nu, jutan bara för att jag måste anmäla mig för att allt skall "gå rätt till".. Har ju skolan som första alternativ, och sedan har jag andra saker på G..


Nu..... HEJA SVERIGE FRISKT HUMÖR,
Daniel Andersson borde ha va'tt utanför..


Inga kommentarer: