lördag 29 december 2007

..lördagskväll i Östersund..

..hur kul låter det?

Ungefär så häftigt var det också. Varför man nu spenderar en lördagskväll här undrar ni säkert och jag kan berätta att det beror på basketen. Visst, det var väl småsoft, tog det lugnt, surfade lite på nätet, snackade skit med Rolle och de övriga i laget. Vi spelade ju bortamatch mot Jämtland (förlust 69-61-surt värre)och blev kvar i stan över natten. Flyger hem i morgon fm och firar nyårsafton i Näshulta på måndag. Bastubad och god mat tillsammans med delar av familjen.

Jag kanske skulle berätta lite omkring julen också..om nu någon händelsevis skulle vara intresserad. Julen firades på traditionsenligt vis kvällen innan med lite uppesittarkväll hos mamma. Där käkade man gröt och skinkmacka, delade ut lite julklappar och njöt av tillvaron.

På julaftonen äter man som alltid jullunch hemma hos mina systrars farföräldrar. Märtas revbensspjäll & räkomelett är värda att döda för. =)

Efter Kalle Anka satte jag mig i bilen tillsammans med min stora lillasyster Cajsa & hennes sambo Rickard för färd till Köping och firande tillsammans med valda delar av hans familj. Mycket trevligt i sin helhet.

Jag kan passa på att berätta att jag håller på och fixar till litegrann i mitt kök. Jag målar om. Självklart kom jag på då jag målat det första lagret att jag skulle tagit en "före"-bild, men så smart var jag inte från början. Nu får ni nöja er med en "efter"-bild på det färdiga resultatet. Ni som varit hemma hos mig vet ju också hur det såg ut innan mitt "ingrepp". Det blir grått på väggarna hursomhelst, bara så ni vet..

Inga kommentarer: