söndag 3 juni 2007

...and fade to black..

Mycket mer än så kan jag inte säga. Det handlar om fotbollen igår, lördag. Här hade man bänkat sig på O'Learys för en fotbollsfest, och en sådan fick vi ju. i.a.f under 30 minuter från svensk sida. Framför allt genom Johan Elmander & Andreas Isaksson. Efter Sveriges 3-0 mål dog den svenska entusiasmen. Danskarna tilläts komma in i matchen och mycket riktigt kom även reduceringen i slutet av första halvleken.

I andra halvlek spelade danskarna ut di svenske och det var då bara Isak som räddade oss från en smärtsam förlust...eller i.a.f höll oss kvar i matchen, trots att danskarna tilläts gå upp till 3-3. Sedan skedde det som absolut inte FÅR ske. Inte under några omständigheter. Sinnet rinner över på en fet, full danskjävel efter att en spelare i hans lag (Christian Poulsen) slagit ned Markus Rosenberg i straffområdet efter en skaplig högersving i magtrakten. Jag är den första att erkänna att Rosen absolut inte är oskyldig på något sätt, men håller man sig på rätt sida om gränsen så..lite fysik måste finnas. Nåväl. Den fete, fulle danskjäveln springer in, slår domaren, hindras att ställa till ytterligare skada tack vare några driftiga danska spelare. Tack grabbar. De danska spelarna för honom bort till de ouppmärksamma, veka vakterna som sedan (först därefter, alltså) leder ut den fete, fulle danskjäveln..samtidigt som de leder ut honom, leder de troligen ut Danmark ur EM-slutspelet. Fy fan. EN person förstör alltså för 42000 på läktaren, tiotusentals åskådare på plats i Köpenhamn framför storskärmar och på barer, plus miljoner tevetittare. Och inte minst. Han förstör för fotbollen. En fet, full danskjävel.

Som ni märker är jag ganska bitter just nu, och då skall ni veta att hade jag skrivit den här texten direkt efteråt hade det varit ännu värre. Nu har jag trots allt sovit på saken och gjort lite annat under dagen. Men jag får inte bort den bittra smaken ur munnen trots detta.

Jag hoppas att det kan bli en ny, riktig fest på onsdag i Stockholm. Gärna utan en fet, full danskjävel. Låt det bli så. För sportens skull.

3 kommentarer:

Ica sa...

Hm, ja, du låter onekligen bitter så det räckedr och blir över för lång framtid... och danskjäveln bodde ju trots allt i Sverige, och var väl mer bara lite knubbig än fet? :P

Anonym sa...

...den fete, fulle... kommer iallafall att platsa i Guinness Book of Records(-vilket är mer än man kan säga om de flesta av oss andra) som "killen som lyckades förstöra en trevlig fotbollskväll för 100-tusentals människor"

För Övrigt... undrar du inte vem jag är?

Moggelito sa...

...övrig.. Jag tror jag vet. Jag gissar spontant på att vi är släkt, om jag säger så..