måndag 26 februari 2007

..oj vad han bloggar...

..men det är klart, man kanske inte skall skriva något bara för skrivandets skull.. Hursomhelst.
Nu bara måste jag få skriva av mig detta. "Mina" basketdamer vann igår igen.. Jag är en av 2 supportrar i hela Sverige som sett denna säsongs vinster (ALLA TVÅ!!)* Igår, söndag lyckades tjejerna med konststycket att kämpa ner Norrköping Dolphins med 81-63. Trots att jag sitter uppe på kameraläktaren tillsammans med statistikfolket så "ser" man ändå inte matchen på samma sätt. Man måste ju vara koncentrerad på sin uppgift (som i detta fall innebär att filma matchen) och därför hänger man inte riktigt med i vad som sker på planen (i.a.f inte rakt av).
En sak har dock etsat sig fast på näthinnan. Oksana Aleksandrovas uuuuuuuunderbara trepoängare vid slutsignalen för första halvlek. Från egen planhalva. Ett sådant skott har jag bara sett lajv en gång tidigare. jag vill minnas att det var tre säsonger sedan när frk (fru?) Hoffstedt satte en boll på liknande sätt från mitten av egen planhalva (3/4?) i sista sekunden i en tredjeperiod den säsongen. Tror Solna stod på andra sidan då. Visst, det var varken graciöst, smidigt eller självklart. Men ack så underbart. Nu hade det ju inte varit värt så mkt om tjejerna inte lyckats vinna matchen, men det gjorde de ju.. =)
Nu har EB två matcher kvar denna säsong, borta mot 08 på lördag och hemma mot Visby onsd 7/3. Jag kommer missa bägge två. Tyvärr. Dels så fyller jag år (33) på fredag och då passar jag på att se Hv71-Skellefteå i Jkpg, då hinner jag såklart inte hem för att åka med upp till Sthlm och så ska jag ju bjuda några vänner på födelsedagsmiddag på lördag. Onsdagen 7e mars åker jag skidor hela dagen uppe i Gävle med skolan..så det blir svårt att hinna hem. Nu har detta inlägg blivit längre än jag tänkt mig.. så jag bryter här....och nu...







*Jag VET att det heter bägge två...

Inga kommentarer: